Monday, March 19, 2007

fotograf sanati .. incelikleri ...


yukardaki fotoya iyi bakin ..

bu kim ?

cumartesi gecesini beraber idrak ettigimiz arkadaslar sippadanak bilecekler ...

.. evet ..

benim ...

bu fotoyu ceken arkadas, fash etmek gibi olmasin (Nazli) hafifcenek benim kafami tutturamamis .

oysakine super de bi poz vermistim :P

zaten boyunumun altinda kalan kisma da bakinca (fotoda gorunen kisma) bu hemencecik anlasilabiliyor : iyi bi pozdu yani :P

ve fekat yuzum yok.. (soylemeye diil, tum bunlari soylemeye yuzum var, ama fotoda yuzum yok)
peki ben yuzsuz muyum?
degilim kanimca .. daha bu sabah kontrol ettim aynada, bana bakiyordum .

fotograf sanatinin incelikleri ve derininde yatan gizemler noktasindan bakacak olursak olaya, nazli bana bu cektigi seylen mesaj vermek istemis olabilir . hani bana sen yuzsuzsun demeye getirmis olabilir ... ama niye desin ki .. sever beni nazli sonucta :}

o zaman soyle bi kaniya variyoruz .. nazli foto cekerken bencileyin kaydirma yapiyor zaman zaman ..

(kaydirma : fotografcilikta cekilmek istenen obceyi tutturamama ) (tanimlama tarafimdan uydurulmustur, fotocu arkadaslar kizmasin)

benim bu konudaki basyapitim, bangladesh'te bi halk pazarinda esimi cekecegim diye keskelalaka iki gunesyanigi bengal sokak cocugunu cekmemdir ki, fotolari tab ettirdikten sonra ,

esim : kim bu cocuklar .. kim cekmis bu fotoyu yaa , sen mi ben mi
ben : ay ben niye cekeyim bu cocuklari, sen cekmissin herhalde, otantik olsun diye
esim : hic hatirlamiyorum
ben : ben ceksem arkadaki kina yapan kadini cekerdim, sen cekmisin bunu
esim : iyi de ben niye cekeyim bu cocuklari , Allah Allah
ben: ne bileyim ben
esim: bi dakka ya .. bu resmin sag tarafinda gorunen kol benim kol, saat benim saat degil mi
ben : bakayim
esim : tabii yaa benim kol, benim kareli gomlegim , benim saatim !!
ben : nasi yani ?
esim : sen cekmissin bunu !!!
ben : yok canim daha neler ?
esim : ben kendi kendimin yarimimi cekemiyecegime gore ?
ben : ?!!?! :P ay pardom yaaa :P ben cekmisim evet :P

olabiliyor boyle seyler , naapiceksin :P

amaaaaan ... neyse ney :)) ossun vaasin :) ben sevdim fotoyu :)

tesekkur ederim nazlicim :) o aksam sakatlanmana hepimiz cok uzulduk :) sana caaaaaaaaaani gonulden kocaman bi gecmis olsun diliyorum :)


PS : ilk kez gorenler icin , siz sormadan ben soyleyim, evet taki severim ... tamam , cok severim :)

22 comments:

Anonymous said...

Vaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwwwwww
Kiyafetin(nin gorunen kismi)harika herzaman ki sikliginla yakmissin yine.Supper umarim gecenin diger fotolarini da goruruz;)
Bu arada biri Nazli dedi sanki hala hayattami bizim kacak.Niye muhabbete katilmiyor ? diye soruyorum arkadasa niye Nazli niyeee???
Bu arada Sumeyra sirke olayi ne durumda:)
Her gununuz boyle eglenceli ve neseli gecsin kizlar
Koccaman opuldunuz... muccckkk...

emine

Pasha, Pachee and Me said...

sarimsaktan eser yok gibi :)) kemer nerdeyse gozukmuo :)

Tatli Hatiralar said...

diger fotolari columbus gruba salliycem eminecim ama bilahere nazli sizin gruba da yollayabilir , yahut ben senin e mailine yollayabilirim :) burda kendimizi reklam etmeyelim , di mi :)

nazli bugun bendeydi, senin mesaji gorunce "hangi emine?' dedi :P bilmiyorum aranizda bi hesaplasirsiniz artikin :P :D eee gozden irak gonulden hakeza di mi :)) yalniz super tiyolar aldim ustad nazlidan , patlaticam yakinda , sirayla :)

sirkeyi her sabah iciyorum sekerim :) ve fekat daha tik yok, hala ayni kilodayim hatta bu sabah itibariyle yarim kilo daha almis gordum kendimi, cok keyfim kacik :( elma sirkeleri bikac cesit mi acaba ? yani mesela ben amasya elmasi sirkesi mi icmeliyim, burdaki macintosh elmasi sirkesi yerine :P ay ne biliim olmuyo yanii :(

biz de seni kocaman optuk seker :)

Tatli Hatiralar said...

ebrucum fotolarda daha o teknik gelismedi , sarimsak kokusunu ele vermiyor, Allah'tanki :P :) zaten ben orda da bi kez daha yineledim arkadaslara, sarimsakli olaylara girmeyelim, bos bulunup yiyoruz, sonrasi perisanlik :( bu resim gecenin ilerleyen vakitlerinde cekildigi icin zati etkisi kismen gitmisti :P ondandir. ayricanak kemerin yarisi gorunuyor yine de , buna da sukretmek lazim , diil mi :))

Anonymous said...

Sumeyra Abla,
Bilmiyorum gecenin en SIk bayanlarindan biriydin, superdin, mas. En SIk bayanlarindan biriydin diyorum ki bu tek degildin anlaminda, benim sahne etegimden de bahsetmeden edemeyecegim:)))AY annem gorse beni o etekle tanimazdi inanki:)))) Iste insan evlenince ve Columbusa gelince nasil degisiyor, hey gidi yillar hey:))
Foto da cok hosmus yaw, Goruldugu gibi Macysdeki butun designer takilarini bunyende toplamissin:))) evde de birsey kalmamis ama inanki cok yakismisti, tebrik ediyorum
PS: Bu aksam icin tekrardan ayaklarina saglik:)))))))
Operim

Serra said...

reSmi iLk gorenLerdenim cekiLdikten sonra.. guseL bi geceydi. geCmi$ olsun arkada$ina.

~Serra

Goksu said...

Vaay Nefertiti tadi yakalamissin fotografta:)

Bu arada sen yoksa su cok ince kadinlardan misin?Hani dunyayi yiyip , ay naapiyim sekerim kilo almiyorum diyenlerden mi...

Oyleyse bastan bileyim de ayagimi denk alayim:)

LaMa said...

Yani fazla lafa ne hacet, Sumeyra her zamanki formundaymis sasirmadik :) tu tu tu dedik sadece...
tez vakitte gorusmek uzere ins

Anonymous said...

efenim merhabalar..
merhabalar derken emine basta olmak uzere diger arkadaslardan bahsediyorum yani sumeyra sozum asla ve kata sana degil....
bakkk yok yok kesinlikle gucenme alinma heleki benim hakkimda sen bu kadar yaz yorum yap sonrada git ustune ustluk hic acimadan bide emineye beni fistekle...ben o resimle sanatimi konusturdugumu iddia ediyorum hem bende zaten daha onceden cekmis oldugum senin yuzune ait bir foto var ona bir alt taraf lazimdi bende o eksikligi tamamladim butun hikaye bu iste :)))) pardon blog sahibisi kokosh kadin tanisiyormuyuz ???? hayir cok eglenceli buldum sizi tanissak fena olmaz hanii hem arada malzemede yaparsiniz beni :)))

sevgili emine karabatak oldugum dogrudur kapadim ev kendimi kis gecsin diye bekliyorum. ruhsal bunalimlarim turkiyeye gittigimde gececek insallah .) saka bir yana bilen bilir son 3 seneden beri hastalik hastasi bir kadin oldum ya nezle oluyorum ya belimi sakatliyorum ya o gecede oldugu gibi ayagim takiliyor dusup bilegimi burkuyorum :) neyse destan yazmanin alemi yok sevgili blog sahibisi kokosh kadin sevgiler saygilar efenim...

nazli

Tatli Hatiralar said...

Zehracim sekercim senin etek hakketten superdi , ben bi muddet gozlerimi alamadim , biraz da sende alisik olmadigimiz bir uslup olmasi hasebiynen ;) evet , korle yatan sasi kalkar misali seni de bi hale yola soktuk cok sukur :) bu isilti pirilti sakirtu sukurtu ruhunu kazandigina gore, bundan sonrasi sana kalmis :))

o takilardan bi miktar daha vardi evde esasen, ama renkler tutmuyordu ,ben de "o kadar da abartmayim" diyerekten takmamayi uygun gordum . isabet de olmus, hali hazirda kolumdakiler ikide bir caaanim bluzumu cektirip durdular, cok canimi siktilar :P

sen de kocaman opuldun seker :) asil senin ayaklarina saglik :P :)

Tatli Hatiralar said...

saolasin serracim :) biz de sizi aramizda gormekten cok buyuk mutluluk duyduk :) er zaman bekleriz efenim :) opuldunuz :)

Tatli Hatiralar said...

ay di mi ? yani ben de pek sevdim fotoyu , boyle arka fondakiler ucusmus , onde ben isiltili misiltili felan .. (gerci o gece otellerin devasa avizelerinden halliceydim zati , ama olsun :P)

ve fekat nazli arkadasim bu fotoyu cikmis oldugu sandalyeden inmeye calisirkene cektigi icin, (ki zati o sebeple kafami da isabet ettirememis) , her ne kadar kendi sanati oldugunu iddia etse de ben zannediyorum ki bu nefertiti tadini da farkinda olmaksizin yakalamis :)

Nalancim, ben o coooook incecik kadinlardan diilim icin rahat etsin :) ama cok sukur ki su icsem yariyor olayi da yok . arasinda bi yerlerde yuvarlanip gidiyorum iste ;)

tesekkur ederim mesajin icin :) son yazin da cok hos .. cok guzel yazmissin :)

operim :)

Tatli Hatiralar said...

hosgeldin lamacim :) ozlemissindir beni diye resmimi koydum :P her zaman beklerim , kocaman opuldun :)

Tatli Hatiralar said...

nazlicim canimin ici , muserref olduk efenim , sizleri burda gormek ne seref ne izzet ne ikbal efenim :) affiniza siginarak beyan ederim ki siz bana daha cok malzeme olacaksiniz , elimde super fotolariniz var efenim ;) yarina kadar o soz vermis oldugunuz kirmizi gorkemli kolyeyi hazirlamaz iseniz o resimleri hic cekinmeden ifsha edecegim efenim :P :) bugun deryaninkinde gozum kaldi, gece karnim sismesin hasetten diye demincek iki fincan kahve ictim, cok kotu uykum kacti efenim :)

PS: yani tanisiyo muyuz ne demek nazli ? ay 6 senedir bu soruyu soruyosun, hala kabullenemedin tanistigimizi , cok icerliyorum artik ama :P :( ikimiz bir fidanin guller acan daliyiz nazli ;)
operim :)

Unknown said...

Sumeyra'cim,
Resme bakinca ben hic sasirmadim dogrusu:)hernekadar fotoda eksik kisimlar olsada ben bildim sen oldugunu o vakit.Her zamanki gibi sikirti o bicim.

Gulenay(oyylee kuru kuru adi eklenmis olan).

Anonymous said...

valla gulmekten oldum okurken yazdiklarini, alemsin yani arkadasim yaa, supersin. Ben de anladim hemen senin oldugunu, takilardan dolayi. Maalesef o gece gelip te yakindan goremedik. Ayrica Zehra senin etegini de cok merak ettim dogrusu. gecenin diger fotolarini bekliyorum en kisa zamanda. Seninki kadar isildakli degildir ama idare edecegiz artikin.

Opuldun canim,blog olayina devam et supersin..

Mehtap

Anonymous said...

Sumeyra abla muthissin ya,
hani fotonun yarisinin yanin 3 de 2 sinin cikmasi kotu bir olaydir lakin ben okurken kirildim gulmekten,gercekten mehtap bacinin da dedigi gibi kesinlikle muthissin.
Omursun yaw:)

Anonymous said...

Ee gec olsun guc olmasin dimi girdik olaya basladik bizde yorum birakmaya hadi hayirlisi
blog super,sen super ne diyim baska.hayirli olsun hem sana hem bize.cok guzel gidiyo devam Arkadaslarinda dedigi gibi cok eglenerek okuyoruz her yazini,ayriyeten yorumlari.
opuldun.
sumeyla

Tatli Hatiralar said...

tesekkur ederim gulenaycim :) umarim hastaligi atlatmissindir :) opuyorum ;)

Tatli Hatiralar said...

Mehtapcim , gozlerimiz seni aradi o gece , ama mazeretin varmis, hosgoruyoruz :) Allah tum aile efradina acil sifalar nasib etsin . Klorak lazimsa ben bugun aldim , cekinme soyle :P gelip sagi solu silmene yardim edeyim diyemiyorum, bari klorak katkim olsun :P

kocaman opuldunuz :)

Tatli Hatiralar said...

Nilucum , saolasin nazik sozlerin icin :) beni utandiriyorsunuz :}}
arada nilufer imzasi gormek keyif oluyor, beklerim seker :)

Tatli Hatiralar said...

oooo sumeyra bacim, seytanin bacagini kirdik nihayet :) bilmeyenler icin, sumeyracim sesli mesaj uygulamasi yapiyordu bugune dek, postlari okuyup telefonla mesaj veriyordu, "diiiiiiit .. mesaj veriyorum:P" ;) Blog aleminde yeni bi sayfa acmisti bu uygulamasiyla :)

cok duygulandim mesajini gorunce :) saolasin guzel sozlerin icin :)

ve fekat niye sumeyla diye imza attin ? kendi kendime mesaj attim sanmasinlar diye mi? ;P

opuldun seker :) her zaman beklerim :) yaz ismini sumeyra diye, bak ben 'tatli hatiralarim' , sumeyra diil :))karisiklik olmaz yani ;)