Wednesday, March 28, 2007

Efe icin ..

Kulaklari cinlasin , babamin yakin arkadasi Alaaddin amcanin bi "kirmizi gelincik" i vardi . evet, ismi buydu , "kirmizi gelincik" im derdi ona .. pek severdi onu , pek overdi .. her firsatta ona olan sevgisini dile getirirdi .. komik gelirdi bazen bu ask , bazen de icten ice bi hayranlik duyardim , bu hassasiyetine ve vefasina ..

eskimesine , modeli gecmesine ragmen satmadi onu, yillarca kullandi ozenle, bakimini yapti , her daim piril piril tuttu arabasini , bi Ayhan Isik gibi , bi Sadri Alisik gibi . zamanla biz de saygi duymayi ogrendik aralarindaki bu muhabbete :)

Bir ara babamin da kendi "bordo" gelincigine boyle bi ask beslemeye basladigina ve bir daha hic ayrilmayacaklarina, sonsuza dek birlikte olacaklarina ma-aile inanmamiza ramak kalmisti ki, babam nasil olduysa ani bi karar degisikligi ile arabasini sativerdi bi gun .. ben sonra duydum olayi , canim babacigima taziyelerimi bildirdim , acisini paylasmaya calistim . . ee uzaklardasin, bi telefon sesinden , bi video gorusmesinden anlasilmiyor ki hissiyat tam olarak .. babam nasil atlatti bu elim hadiseyi bilemiyorum ..

ama bana cok dokundu ..

(bordo araba degil babacigim, bizim mavi arabamizdan bahsediyorum :( yani bordoya da uzuldum tabii , ama o senin kiymetlindi hani, biz yan bakmiyorduk ona ya hani, o bakimdan :P)


gercekten ..

insanin guldugu basina gelmeden olmezmis derler ya ..

hani oyle oldu desem yeridir ..

insan arabasina da baglanir miymis? baglanirmis :{{

ardindan ici burulur, aglamakli olur muymus ? olurmus :{{

Canim arabam, gelmis gecmis tum arabalarimiz (ki toplam 3 adettir) icinde en sevdigim , en gozbebegim EFE'cigimiz satildi ... gecen hafta .. gece saat 11'de listeye koyduk.. saat 12'ye kadar bi suru kisi aradi .. sanirsin ki listeye koymamizi bekliyolarmis , oh nihayet der gibi bi calmaya basladi telefonlar , sasirdik kaldik :( ertesi gune randevu verildi. daha ertesi gun teknik check up, ve o gun satis, bi ertesi gun de teslim ... zar zor bi hatira resmi cekildik , o gune kadar aklimiza gelmemisti tabii , bi de ben aglamakli olunca esim gel bi iki resim cekil bare hatira kalsin dedi :P ... (onlari koymiycam bloga, hic beklemeyin, ozelim onlar benim .. arabam ve ben arasinda kalacak ve ebediyete intikal edecek)

ben bu kadar hizli satilir diye dusunmemistim, soyle 1 - 2 ay surunur diye bekliyordum ne yalan soyliim .. ama bi cinli cocuk pat diye aldi arabayi :(( teslim alirken de oksadi ya kaportasini mutlu mutlu , soyle evire cevire dinlene dinlene dovesim geldi o anda , zor tuttum kendimi, baska tarafa cevirdim basimi , gozlerimi ufka diktim, gozyaslarimi icime akittim :P esime de cok icerledim zati .. hemen satmayabilirdik .

ama o pek sevmemisti arabayi ben biliyorum, aralarinda bi elektrik olmamisti ilk gunden beri , olmussa da negatif bi elektrikti bu , cunku ne zaman direksiyona gecse bidir bidir soyleniyordu "toyota alcaktim da , honda alcaktim da, yok audi alcaktim da... yani mazda almayacakti ama baska ne olsa alacakti isin gercegi ama , evet hakliydi , ben tutturmustum.


bir bahar gunuydu .. gorur gormez vurulmustum, oyle guzeldi ki mavisinin rengi .. special paint oldugunu ogrenmistik sonra .. evet, ben israr etmistim illa alalim diye , esim istememisti . almadan donduk o gun . motor diyordu, transmission diyordu , servis diyordu , ama ben duymuyordum , rengi ve o zarif kibarcik kibarcik modeli aklimdan gitmiyordu ... kararli direnisim ve kafa utuleme calismalarima ancak bibucuk gun dayanabildi, 1,5 gun sonra islemleri yaptik . araba benim ustumeydi artik :)) mavi isil isil mazdam kapimizin onundeydi , benimdi , ve ben bakmaya kiyamiyordum ...

benimdi benim olmasina da .. ben kullanmayacaktim.. yani isin dogrusu biz bu arabayi esime alacaktik aslinda , yani aslinda benim bi arabam , daha dogrusu amerikadaki her siradan anne gibi coluk cocuk rahatlikla dolussun, icinde gezsin dolassin, bi guzel batirsin diye alinmis koca bir vanim vardi zati :} zannimca biraz da o yuzden cok itiraz etmisti esim, kendi kullanacagi arabasi kendi sectigi ve sevdigi bisi olsun istiyordu saniyorum . Ama ben de onu kendimce sevdigim bi arabanin icinde ise gidip gelirken gormek istiyordum ... diye pek de inandirici olmayan bi bahane settireyim simdi :P ... neyse ..

uzattim farkindayim .. ama iste sevgi oyle garip bir sey ki an oluyor bi arabanin isildayan cilasinda hayat buluyor ve gelip gonlumuze doluyor ..

ve oyle garip bi sey ki ardindan hisleniyor ve bi dolu yazi yazarak baskalarini da sisiriyorsunuz .. e o kadarcigina da siz katlaniverin sekerler .. hatirim icin ...

22 comments:

Anonymous said...

Uuuf ya yazdigim yorum uctu gitti, nasil uzuluyorum bir bilsen boyle olunca :( daha oncede olmustu senin bloga yazarken, sonra sinirlenmis yazmamistim ama simdi pes etmiceeeem,
ne diyordum cok uzuldum arabana, insallah ilerde soyyyle yine rengi icine sinen cook gussell bir araban olur ve oonunda resmini koyarsin emi,
bende esimi ikinci bir araba icin ikna etmeye calisiyorum varsa bana zaman kazandiracak yontemlerin soyle olurmu, cok optum seni ve bizdiklari...

Athens'tan Perihan

Anonymous said...

Ayyy cok sevindim ilk yorum benden ha, hehehehe sonunda becerdim basarmayiiiiiiiiiii

Athens'tan Cookk Mutlu Bir Perihan

Anonymous said...

merhaba efe ye çok üzüldüm ama fazla üzülürsem aynısı benim de başıma gelir mi o zaman üzülmeyeyim heee..blogun çok hoş,bıraktığın yorum tanışmamıza vesile oldu..columbusta yaşıyormussun ben bir bakayım hele bu columbus nire...selamlar..hayırlı kandiller..

Unknown said...

Bacim had bakalim Sobeledim sni.Sobelenmenin gereklilklerini yapmaya simdiden basla istersen.Zira sende malzeme coktur:)Sen simdi cek cek bitiremezsin :))detayli bilgi sayfamda:)

Anonymous said...

Nasil bu aralar kotu bir performans sergiliyorum degil mi Sumeyra..Bu arada bir onceki konuda ki anonymous bendim birden heyecan yapip anon. a basip yolladim nasil oldu ben de anlamadim..Sonra bidaha aciklayici mesaj yazmaya da elim varmadi:(Sen merak etme diye hani yanii:)
Caniiim wah wah uzuldum hakkatten ama uzulme ne derler bilirsin biri giderrr gelir yenisi;) Bunu veren daha guzellerini de verir ins.. Ama next time senden sooooyyyle afilli cafilli biseyler bekliyoruz hani su kurdaleli saatine yakin biseyler..
Herkese hos bir aksam diliyorum..

emine

Tatli Hatiralar said...

Canim Perihancim , opuyorum seni guzellik :)) pes etmedigin "becerdigin icin basarmayi" bir kere , ettigin guzel dua icin iki kere opuyorum :)) insaallah Rabbim size de en guzelinden en kocamanindan ikinci bi araba verir de sen de fittidi fittidi gezersin her bi yeri :) bize de gelirsin o zaman di mi :)

Tatli Hatiralar said...

Suheylacim aslinda senin blogunu bikac zamandir okuyordum, ancak nasip oldu yorum birakmak :) ben de seni her zaman beklerim :) operim :)

Tatli Hatiralar said...

Saolasiiiiin Gulenaycim :) teveccuhun canim, beni de sobelemissin :)) fekat son derece yannis bi is yaptiginin farkina varmissindir herhalde , ne zamandir bu firssati bekliyordum , simdi ben cekcem cekcem gondercem aldiklarimi kullandiklarimi artik bi yuzyil bu konuyla idare ederim :P e malzeme cok tabii :P eseleneyim de evde azcik , bomba gibi hizmete cikayim sizlerin karsisina ... boyle belese de olmaz, urunlerini tanitacagim firmalara da bi alo diyeyim, belki bi guzellik dusunurler benim icin :) dogustan saticiyim ne de olsa :)) operim :)

Tatli Hatiralar said...

canim eminecim, askolsun ,sen yaz da ben seni birinci siralara torpille gonderirim :) hatta dedim ya on sayfada konuk yazar yapalim seni , ben baymaya baslayinca milleti sen devreye girersin :))

araba konusunda da evet, bu sefer daha janjanli bi araba dusuneyim artik diyorum ben de .. yaza uygun fistik yesili bi hammer mesela :P :P muslum babamin cd'sini de koyarim, acarim camlari " meseleeeeeeeeem" diye yayillirim columbus yollarinda :P hayalime az bisi kaldi (yani muslum cd'si var da , para yok iste , hammer icin bi miktar daa biriktirmem lazim :P)

efenime soyliiim , kurdele olayini da antene takarim diye dusunuyorum , simdilik istedigim buyuklukte bisi bulamadim, bakiniyorum hala . renk hardal sarisi olacak, yahut fushya .. hani acsin araba fistik yesili yaa, bogmasin diyerekten :P

ilham verdin canim, ufkumu actin, bahar bahar hayallerimi costurdun , sagolasin :) ben de seni opuyorum :)

ps: ciktin mi bare bunalimdan ? ;)

Tatli Hatiralar said...

yaaa benim bi zehram vardi , yaziyordu ara ara ... noluyo columbus zehra ? ayolcum nerelerdesin ? mezun oldun, tatillere mi gittin seker ? floridalara mi kactin ? las vegaslara mi gittin ?

tik tik !! aloo !! ?

Goksu said...

Olsun...daha iyi olsun insallah...yanliz araba ile sahibi arasinda iliski olduguna inaniyorum bende...

Ikinci arabam Golf'du...biraz hayirsiz araba oldu benim icin, her gun bir ariza cikardi.Uc yil surdu iliskimiz, her gunum , satcam bu arabayi diye gecti ve buraya gelirken , hop diye satildi.Gule oynaya gitti yeni sahibine vallahi...Ama ben simdi daha iyi araba aldim.Ohhh:))

Tatli Hatiralar said...

oh oh sefan olsun yeni araban Nalancim, iyi gunlerde kullan ins :) belki cekersin resmini bigun bakariz:) ben severim arabalari :D

Anonymous said...

Inanilmaz bisiy...Ben de Mazdami cok ozluyorum. Gecen sene basima cok is actiydi ama yine de olsundu...O benim ilk goruste askimdi...Iste boyle...

Hayirli kandiller,

Goksu said...

Dubai'ye tasindigim zamanlarda , ekim-kasim fotograflari var arabamin:)

Tatli Hatiralar said...

Caglacim senin o mazdan da asik olunmayacak gibi degildi :P habire goz kirpiyodu laf atiyodu kapisi ;) :))) olduruyodu bizi :))

Anonymous said...

Sumeyra Abla,
Kusura bakma inan gunlerdir oyle yoruluyorum ki pestil seklinde geziyorum hep aklimda blogun diyorum beni merak etmistir diye ARo canim ya:)
Son bir hafta cok uzun ve yogundu burda sey ettirmiyim ben seni yarin Athens yollarindayken ariycam uzunca anlatirim
PS: Efeniz gercekten hostu ya, bende de yeri ozeldir basement lot indan karsilastigimiz o thanskgiving sonrasi indirimde o olmasaydi seni goremeseydim, neler kaybederdik hatirliyor musun? :)))
Ins ilerde cok daha guzellerini alirsiniz
opuyorum

Anonymous said...

Caglaa ya gecenin bir yarisi beni guldurdun yine ne diyim sana. Sen zaten mazdayi california ya kadar surerek goturmek istiyordun, neden sasirdiysam arabayi ozledigine:)))))))

Anonymous said...

..... inanki bende vurulmuştum "EFE"ye. Görür görmez öyle beğendimki sormayın. Rengi, tipi, sekli ve markası... bana göre mazdaların en güzeli, renklerin en çarpıcısı ve plakaların "EFE"si. Ne yalan soyliyeyin satılacağın duysam ilk müşteri ben olur ve ne pahasına olsa alırdım. Çok üzüldüm. Kaçırmışım bir fırsatı...

NESRIN said...

Ya Caglacigim ozlediysen sana fotolarini yolluyayim gecen gun elime gecmisken gectim basina sivadim kollari bi temizledimki bi gorsen.Esimin elinden kan aglamis garibim.
Araba demeyin zaten icim kan agliyo hala beyaz nedret'ime .Benim kadarda bi arabanin ardindan aglayan olmamistir heralde .Nasil kiyipta vurdum onu diye........

Tatli Hatiralar said...

unuturmuyum Zehracim , ben bi anda 350 dolarimi birden kaybetmistim basement'ta o gun , kasada az daha kalp spazmi geciriyodum :P :)) ve fekat olsun degdi,hepsi de ne guzel cicilerdi di mi :)) yanniz bugun sag eller havaya yapamiyorum, JCpenney'e gec gidince, sona kalan dona kalir hesabi hep buyuk tas yuzuklere kalmisim . onlar da 3000 - 4000 den asagi buulamadik ... vee alamadik :(( simdi bi de Kohls'de sansimi deniycem, Ozlem Abla kendininkini Kohls'den almis,hem de %85 indirimle .. ben nasil kacirmisim o indirimi hayret. simdi orayi takip etcem. turkiye'ye gidesiye kadar isin pesini birakmak yok :P cok azimliyim :P azimli ve cheap :P :P

sen de cok gezme artik, biraz evinde otur bak yoruluyosun sonra :P ;) operim :)

Tatli Hatiralar said...

Di mi sevgili anonymous'cum yaaa :) guzeldi di mi ? yani benim sevdigim kadar vardi di mi :)) sagolasin nazik sozlerin icin :)

Tatli Hatiralar said...

Nesrincim hakketten sen nasil kiyip da vurmustun beyaz nedretini ? bi dinlemek lazim senden hikayesini :P :)) saka bi yana kaza olayi cok kotu , Allah kimseciklere vermesin . arabalarinizi dikkatli kullanin kizlar, tutup saga sola carptirmayin, hele baskasina hic carpmayin, baskasinin da size carpmasina izin vermeyin (o da nasil olacaksa artik) ...

ve fekat cleveland yollari pek beter , hepinize sabirlar diliyorum,git gel her yer en az yarim saat .. o ne oyle kardesim yaaa , cekilir cile diil walle :(

columbusumuzun kiymetini bilelim :)
nesrincigimizi opelim ;)