Thursday, April 19, 2007

Izmirli denizciimin sobesi :)

Denizcigim biraz gecikerek de olsa senin sobeni cevapliyorum :)

sirf sobenin ruhuna tam uygun olsun diyerekten bu hafta yaptigim mamalarin de resmini cektim ki birilerine ithaf edebileyim:)

1. Profiterollerim :)
blogumu bugune dek ziyaret eden herkeslere, amerika kitasinda edindigim tum guzel dostlarima ve desertwind ve deniz basta olmak uzere bu blog vesilesiyle tanistigim blogcu arkadaslara olsun :) buyrun afiyetle yiyin efem :))


2. Kofte patates :) canim annecigim ve babacigima ithaf ediyorum oncelikle , cunku onlarla canli yayinda yaptim bunlari. telefon kulagimda bi yandan muhabbet ediyor bi yandan kofteleri yelpiyordum :) annecigim, eser bu ! iste :) yanniz hafiften kacirmisim yine ayarini, kofteler biraz koyu renk olmus ;P bi de bu yemegi cok seven degerli esime ithaf edeyim :) canim, her zaman yaparim ben sana bundan :)

3. yemek yok maalesef , yaa ben sizin gibi guzel yemek yapamiyorum , yaptigiklarimi da genelde hemen yiyoruz, fotograf cekmeyi akil edemiyorum o esnada yani :{{

neyse :) gelelim sorular ve cevaplarına :

1.1.Daha önce yaşadığınız 3 şehir:

_ izmir, dhakka, columbus


1.2. Tatil icin gittiginiz, gordugunuz ve önermek istediginiz 3 yer:


_ Tukiye'nin akdeniz kiyilarini boylu boyunca (muhtesem guzellikler adim basi, deniz de izmirin mavi denizinin aksine burada turkuaz yesil , super) , new york & washington (amerika nedir diye merak edenlere bu ikisi bi fikir verir) , izmir'in sifne ve ildiri'si :))) canlarim benim .. sakin tam alip basini gidecegin yer)


1.3. Yaşamak istediğiniz (görmediginiz de olur) 3 şehir?

_ izmir , sirin herhangi bi baska kiyi sehri de olabilir, deniz gorsun yani :) , ailemle sakin huzurlu mutlu olabilecegim iyi komsularimin olacagi herhangi bi yer de olabilir esasen ..


2.1. Şu anda ki mesleğiniz nedir?

_ evhanimiyim , calismiyorum :) malum vize meseleleri ...


2.2. Dünyaya yeniden gelseydiniz, hangi mesleği yapmak isterdiniz?


_ produktor (film yapimcisi) :))) cok param olsaydi aaah ahh .. kafamda bi dunya proce var , her film cikisinda daha bi siddetleniyor bu hevesim :))

2.3. "Kesinlikle ben yapamazdım" dediğiniz meslek nedir?


_ evelallah elimden her is gelir yani :P :)) ehi :) yok aslinda , kasaplik / cerrahlik yapamam .


3.1. Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri?


_ "akilli olup sen milletle ugrasacagina, deli ol millet seninle ugrassin"
" ya hayir soyle ya sus" " her seyde bi hayir vardir" her seyin bi sebebi vardir vs vs .. yasam felsefem diil de hosuma gidiyorlar .. daha pek cok var da bunlar ilk aklima gelenler .. kendi yasam felsefemi idrak edebilecek kadar olgunlasmadim henuz :{


3.2. Bir kitapdan alınma, çok sevdiginiz bir cümle veya paragraf veya bölüm?

bugunlerde "th No:1 Ladies' Detective Agency" adli kitabini okuyorum Alexander McCall Smith" in .. Afrika'daki ilk bayan detektifin (Mma Ramotswe) hayatini anlatiyor , cok eglenceli :) hem afrika ile ilgili cok sey de ogreniyorum , o insanlarin dusunceleri hayatlari vs .. tavsiye ederim :)

65. sayfadaki bi paragrafa bayildim, onu alayim (kitap ingilizce ama ben turkceye cevirdim o kismi , biraz asagida):

"the wives of missing men are all the same, thoght Mma Ramotswe. At first they feel anxiety, and are convinced that something dreadful has happened. Then doubt begins to creep in , and they wonder whether he is gone off with another woman (which he usually has), and then finally they become angry. At the anger stage, most of them don't want him back anymore, even if he's found. They just want to have a good chance to shout at him. "


"kayip erkeklerin hanimlari genelde hep ayni, diye dusundu Mma Ramotswe. Basta cok endiseleniyorlar ve eslerinin basina korkunc bisey geldiginden eminler . Sonra iclerine bir suphe giriyor, ya baska bi kadinla cekip gittiyse diye (ki cogu zaman oyle oluyor), o zaman da sinirleniyorlar. Bu kizginlik asamasinda, aslinda cogu kadin kocasini, bulunmus dahi olsa, artik geri istemiyor. Tek istedikleri ona soyle guzelce bi bagirabilme firsati ."
:))


3.3. Çok sevdiginiz bir şiirin bir parçasi?

canim annemin siiri :


"Ben olursem sabah erken saatlerde olurum ..
Behramoglu'na inat
aksamlar karanlik aksamlar soguk
Herkes civil civil gezerken
ciceklerin en guzel goruldugunde
torunlar oldugumden habersiz
etrafimda oynuyorlarsa eger degmeyin keyfime
heryer karanlik diyenler istemem gelmesinler
cicekler arasinda bi mezar
bir de kiyidan koseden deniz gorurse hani
ben olursem gunduz olurum
ziyaretci gelmese de olur yani .. "


canimin ici annecigim, ne ara efkarlanmis yazmissa bunu .. okuyunca yuregime oturmustu .. Rabbim onu ve tum sevdiklerimizi bizlere bagislasin, hepsine guzel uzun hayirli omurler versin :) guzel annecigim, hic kiyamam ben sana , kocaman kocaman opuyorum seni :))

PS: Yandaki "yildizli semalardaki hasmet" parcasi da guzeller guzeli annecigim icin :)

17 comments:

Lacan Dropu said...

great blog!!!

My blog.. visit me!!

http://graciasporelrock.blogspot.com

Lacan Dropu
From Argentina

süheyla said...

canım ne güzel yazmıssın annenin şiirini çok beğendim ama biraz hüzünlü geldi bana..üzüldüm akşam akşam..selamlar..

Columbus Zehra said...

Sumeyra Abla,
Ayy bende kim yapmisti acep super otesi bomba profiterolleri diyordum:)ellerine saglik cok ama cok guzel olmustu, ya aslinda bi tarifini yaziversen cok makbule gecer. Aslinda soyle gitmeden birgun M. abiye ve de senin minislere bir kiyak gecip yaparsan vede olur da soyle yolun karsinda boynu bukuk profiterol sevdalisi bir komsun oldugunu hatirlasan alo de yeter olur mu:)))))))
Saka bir yana ciddi anlamda ellerine saglik, harikaydi.
Buarada vaybe annecigin ne guzel yazmis oyle,Sendeki bu yazma yeteneginin nerde geldigi simdi belli oldu:) Allah sevdiklerini basindan eksik etmesin ins
Yolun karsindan kokulu opucukler...

laleninbahcesi said...

tam da , yemek saati açmıştım sayfanızı.Neyse , ne yiyeceğime karar verdim bu arada , ızgara köfte ve profiterol sipariş ettim.Kitaptaki paragraf ne kadar anlamlı.Bence de erkeklerin %90 böyle düşünür.Genelleme yapmak haksızlık olur belki ama bu böyledir.Önce hayatından endişe duyar, sonra da acaba der.Annenizin şiiri çok duygulandırdı beni.Sevgiler ve uzun ömür dilekleri benden ona , tüm sevdikleriyle birlikte, artık kimselere anne diyemeyen birinden.SEVGİYLE VE KEYİFLE KALIN hep TATLI HATIRALARLA

zerrin - misss said...

Hayatım, bunlar ne böyle yaahu... Ben bittim, öldüm... Ağzım sulandı, kendimi kaybettim.. Profiteroller beni çok fena yaptı :))

Ellerine sağlık. Şiir nefis, yemekler nefis, sen nefissssss

Tatli Hatiralar said...

sagolasin suheylacim :) siir beni de cok uzmustu ama yine de buzdolabima yapistirdim, hep orada duruyor.

Tatli Hatiralar said...

sevgili Zehracim , yaparim ben size profiterol yine, merak etme guzellik :) onun cukulatasini eritcem diye gobegim catlamisti ama :P bi daha yine reyhanin cukulata sosundan yapicam, hem daha kolay :)

Tatli Hatiralar said...

tesekkur ederim laleninbahcesi :) cok naziksiniz :) size de kizlarinizla esinizle sevdiklerinizle guzel gunler, mutlu bi omur dileyeyim ben :)

Tatli Hatiralar said...

cok sagol zerrincim :) benim mutevazi mutfagimdan ancak bu kadar cikabiliyor ;) yemek konusunda iddiayi siz gurmelere birakayim :) operim :)

Nalan said...

Sevgili Sumeyra'cim,anneciginin yanagina kocamn bir opucuk kondur ilk gordugunde, ben burda aglamaktan kosuluyorum yine...o nasil guzel bir siirdir oyle...

Profitrol ve patattesli kofte istiyorum ben...yanina da demli cay ama:)

Sen cok ozelsin biliyorsun degil mi...:)Muck!

iremmm said...

ne guzel anlatmisiin canım yaa hepsini..profeterolu gorunce tuylerım dıken dıken oldu bır an :))) yenı evlıydım bunu yapıyım demistim misafirlerime.hayatımda eeenn berbat ca,benı yoran,mutfagımı batıran bundan baska bisii olmamıstır herhelde..ııyyyy feciydi yaa..berbat olmustu zaten. içini dolduramadim,kremayı koyamadım..krema torbam patladi..aayyy hatırlamak bıle ırenncc :)))) saolsun pastaleler yapıyo,alırım yerım temız temız daha iyi yaw :))
kofte patatese bayılırım,muthıs gorunuyooo...miis gibii ;)
ellerine saglik canim...

Tatli Hatiralar said...

Nalanciim , sen de benim icin cok ozelsin :) dunya kucuk, belli mi olur, bir gun karsilikli sen demli ben acik caylarimizi yudumlayacagimiz zaman da gelir belki ;)) sigara boregi de kizartiriz ;)) ben de seni kocaman opuyorum seker :)

Tatli Hatiralar said...

ehiehehe :) iremcim benim de ilk profiterol denemem benzer bi hezimetle neticelenmisti . ama o zaman gencmisim demekki devam ettim denedim denedim, simdi yapabiliyorum .. ama artik yeni bisi dene desen eski cesaretim yok yazikki .. biz de sizin gibi turkiye'de pastane cennetinde olsaydik tabiikine ben de yapmazdim yani ;)) burda el mecbur ;))
opuyorum :)

Serra yiLmaz said...

oo sumeyra abLa ne cabuk yeniLiosun boLe, yeti$emioruz hizina vaLLa! :D

~Serra

emine said...

Selam kizlar,
Iki gundur giremedim bloga, neler olmus neler?Tamam bir hafta oldu heralde ziyaret etmeyeli:)
Sumeyracigim enfes duruyor profiteroller gercekten insanin mutfaga gidesi geliyor.Bize bi iyilik etsen de soooole tarifini ve puf noktalarini iceren bir yazi yazsan da bizde ekrani yalamasak artik he ne dersin?
Colombus'da ne var ne yok , heyecan dorukta gibi duruyor buradan.
Annenin siiri gercekten de harika cok duygulandim annecigine de selam ve saygilar buradan ..
Herkese mutlu ve huzurlu bir pazar...

byee

emine

Tatli Hatiralar said...

walle serracim ben de mesguliyetten hic yazamiyorum, blogu hep ihmal ediyorum diye dusundugum bi sirada moral oldu sozlerin ;) tenks :)

Tatli Hatiralar said...

Eminecim biz de sizin ismi sahanenizi goremeyince bi muddettir endiselenmis, ne oldu bu guzel hatuna acep sesi solugu cikmiyor demis idik ;) profiterol tarifini veririm ins , cok kolay esasen :) kocaman operim :)