Sunday, April 8, 2007

bil bakalim hangi elimde ?


bu sabah lapa lapa kar yagiyordu columbus'a ..

pek bi hevesle bekledikleri halde thanksgiving'e ve christmas'a kar icinde giremeyen columbus ahalisi, easter'lerini (bahar bayrami , yumurta bayrami da diyebiliriz, biz turkler kendimiz.. esasen Hz Isa'nin yeniden dogacagi gunun temsili kutlamasiymis hristiyanlarda) kar esliginde idrak ettiler ! buna ne kadar sevindiler , Allah alem !!

kirlarda bayirlarda bahcelerde yardlarda rengarenk yumurtalar saklayip , minikler bulsun eglensin seklinde gecen klasik easterlerdan sonra bu easter herhalde alisveris merkezlerinin icindeki ufak oyun alanlarina tikilip kaldilar mecburen . gecen pazar, malum pirlanta krizinden dolayi tuttle mall'deydik ya hani .. o esnada hadi cocuklar bare azicik eglensinler diye oyun alanina sokmustuk . daha 5 dakka bile oynayamadan bir gorevli tek tek tum anne babalara gelip cocuklarini oyun alanindan cikarmalarini rica etti, sebebi easter dekorasyonu yapilacak olmasiymis .

tabii orada arkadaslari Beyza'yi gormus ve fevkalade sevinmis cosmus olan bizim ikizleri yapistiklari oyuncaklardan kazimak ve oyun alanindan cikarmak hic ama hic kolay olmadi . neyseki hemen hemen tum anne babalar benzer eziyet icindeydiler de bi takim ruhu icinde calistik , yetiskinler vs bidiklar seklinde .. gorunen biz kazanmistik (cikarabildigimiz icin) ama mall bi dolu salya sumuk aglasan cocukla dolunca zafer sevincten ziyade bi basagrisi ve (zaten pirlantasini alamamis bedbaht bendeniz icin extra) bi eziyete donustu :P

cocuk olayi zor is .. insan her an (aci ya da tatli) bi suprize hazir olmali .. kalbi buna dayanakli olmali bi kere en basta !! misal daha bu sabah universiteden 4 senemi verip emek emek aldigim canim diplomamin mitoz bolunmeyle (faili mechul oldugu icin mitoz, evde iki minik zanli var gerci ama hangisi bilemedigim icin mitoz ) 3 diplomaya donustugunu aci icinde musahede ettim :P gerci pek de isime yaramamisti bugune dek ama olsun , boru mu koskoca bi isletme diplomasi en nihayetinde , gun gelip belki de isime yarayacakti :P nasil bulmuslar nerden bulmuslar, ne zaman yirtmislar , yani akla ziyan !! yatip kalkip dua ediyorum ki Allah'tan uzerine resim filan cizmemisler, cunku bu aralar sanat calismalari girla gidiyor .. ya bi de Ranacik benim resmimi ilave etseydi diplomaya .. soyle o hep yaptigi gibi koca dudakli kupeli kolyeli uzun uzun kirpikli suzgun bakisli olanindan :P simdi arkasindan bi invisible tape'le yapistirirsam belki biraz eli yuzu duzelebilir diye umid ediyorum :{{

cocuk, Allah'in bi hediyesi .. ama surasi da bir gercek ki (hem de aci bi gercek) oyle hersey lay lay lom, ooh negzel cici kiyafetler giydirip sacina tokalar takacaksin , susleyip pusleyip parkta kirda gezdireceksin, o sirinlikler yapacak sen sevip minciklayacaksin degil kesinlikle !! bunu ogreniyorsun . kiyafetlerini 3 yasina kadar kendin secebiliyorsun belki ama sonrasinda kesinlikle kendileri (bi tarz olusturup) ne isterlerse onu giymek icin israr ediyorlar . ve bu tam dugune gidecekken en sevdigi pamuklu pijamasi da olabiliyor, zemheri ayazda firfirli mayosu ve sipilik terlikleri de olabiliyor, yahut piknik gunu alli pullu elbisesi de olabiliyor .. o an ki haleti ruhiyeleriyle alakali bisi , canlari ne isterse yani .. genel bi konsept yok , benimkilerde oyle en azindan .

sonra park olayi hepten facia ! ilk 1 dakka (abartmiyorum hayir) uzerindeki kiyafet temiz kalabiliyor belki , sonrasinda artik evde bak bak incele, "bu lekeyi nasil yapti, hadi su cimen, bu toprak lekesi , yaa bu da neyin nesi?" diye diye .. o sebepten artik neyi gozden cikarmissan onu giydirmen lazim parka filan giderken . biraz amele oluyor ama ossun vaasin ! icin aciya aciya pek bi severek bi dolu paraya kiyip aldigin bi elbiseyi cope yallah etcegine, varsin cocuk biraz salas olsun parkta .. en azindan "yapma oglum, kosma kizim, yaa neden tirmaniyosunuz agaca , elleme kopege" diye kendinizi yirtmaktan kurtulmus oluyorsunuz ki , bu da ruhsal olarak % 90 daha rahat etmek demek .. ki deger yani . cocuk da travma gecirmiyor siz de , park olayi da bi iskenceden bi rehabilitasyona donusuyor, aynel yakin tecrube ettim .

yirtilmis diplama aldi konuyu nerelere getirdi . esasen cocuk konusu tabii cok su goturen bi hamur .. konus konus bitmez . misal ben son 5 senemi , bi onceki senesi de hamilelikti onu da ekle, 6 senemi bu konu uzerinde tez, master, doktora seklinde gecirdim , daha da sonunu bulamadik arkadaslarla . demek ki neymis? konus konus bitmiyormus !

her bi cocuk bi insan, bi evren , bi kainat .. onu da tanimak kesfetmek zaman aliyor . onun icindeki Allah vergisi ozgun karakteri yipratmadan soldurmadan incitmeden terbiye etmen gerekiyor .. neticede sulayip besleyip bitki gibi kendi haline birakamazsin buyusun boy atsin diye... ki lekeden daginikliktan sundan bundan ote karin agrisi bisi bu olay !! geceler boyu dusunuyosun zaman geliyor, "ne yapmaliyim, nasil davranmaliyim" .. kitap okumayla da cozulecek bi mesele degil .

hamileyken 6 degisik cocuk yetistirme kitabi okudum , hazirim sandim dogduklarinda , hastaneden eve donup hemsirelerin degistirdigi son bezleri benim de degistirmem gerektigini 9-10 saat sonra minik bidiklarim bi goletin ortasinda yatarlarken farkedince kafama dank etti ki : benim anne olmak icin 40 firin ekmek yemem lazim daha ! sen daha altlarini degistirmeyi unutuyosun, nerde kaldi kitaplar, kitaplardaki super anne uygulamalar !! bi hafta kadar bi hemsire hanim rica ettik, gitti geldi sagolsun anlatti bazi seyleri, e yurtdisindasin , annecigim de gelememisti o zaman :{ (arkadaslar yine boyle zamanlarda tam bi can simidi oluyor , haklarini odeyemem ) ama sonrasi tabii bi dolu acemilik .. bi dolu yanlis !! gerci ogreniyorsun zamanla .. ve hersey ilk zamanlardaki kadar koymuyor insana .. tecrube kazandikca daha dirayetli daha sogukkanli olmayi da ogreniyorsun . ama yine de her cocugun ayri ayri bi kullanim klavuzu da olaymis, tam super olacakmis !!

bilahere konusuruz daha bu konu uzerinde :) konu genis :) vakit dar .. pazar pazar yapacak daha guzel isleriniz de vardir, cok tutmayim sizi :))

oglusumun son gunlerde kesfettigi ve cok buyuk keyif aldigi bi oyunla basbasa birakiyorum . ama kurallarina gore oynayacaksiniz .. yoksa tadi cikmiyor :)

-- bil bakalim oyuncak hangi elimde ?

-- sol el :)

-- (uzun uzun kocaman kocaman kahkahalar attiktan sevindikten sonra) hayir bilemedin :)))) hangi elde bil bakalim ?


-- hmm sag elde mi yoksa ?

-- :)))) eveeeeeeeeeeet bildin :))))

8 comments:

Columbus Zehra said...

Sumeyra abla,
Oncelikle ozru bir borc bilirim, blogunu biraz ihmal ettim ama sebeplerim vardi son uc haftadir butun haftasonlarim sehir disinda, hafta icleri ise misafirlerle gectigi icin hic kimseciklere yorum yazamadim. AMa dondum ins bundan sonra, bak hatta saniyorum ilk yorumu bile yine ben yazdim:)
Postunu okuyunca bu kadar olur ya dedim benimde bu aralar surekli dusundugum konularin basinda cocuk geliyor. neden acaba :)))???
Herbiri ayri bir dunya, ayri bi insan dedigin gibi bunlar kullanim kilavuzuyla da gelmiyor ki, ben cok SIKILDIm yeter artik bitsin de olmuyor, nasil iyi bir insan yetistirebilirim yada yetistirebilir miyim, acep bu is bana uygun mu, herkes cocuk dogurabiliyor, asil mesele acaba anne olabilcegim gibi bir suru bilimum sorular, dusunceler.....
Yine de sanirim herkesin yasadigi seruven ayri, o yuzden kisisel tecrube kesinlikle gerekli diyorum, sanirim:))
IYI geceler

Nalan said...

Supersin inan bana...Senin gibi annesi olan yasadi valla!

Bir suru sey yazmak isdedim ama en cok su caya gelip yuzyuze konusmak:)Oglunun yanagina benim icinde bir opucuk konudr.Bir de ayni urunun kizi var sanirim.Onu da op:))

Haaa bu arada , aradaki telapetayi cozmedim ama super:)

Anonymous said...

Hakikaten cok zor is cocuk buyutmek
daha dogrusu iyi egitmek.iyi yada kotu cocuk birsekilde buyuyor buyumesine ancak onu dogru yetistirmek onemli olan bence
Rabbim bunu basarmayi nasib etsin bize birazda sabir.(amin )Bu arada anne aday adaylarininda gozunu korkutmiyalim dimi:))
sumeyra

Tatli Hatiralar said...

Zehracim ne demek ne demek .. ric'ederim seker . ve fekat bu hafta sonu cok aradim seni , bilahere gorusunce soylerim nedenini :)

cocuk konusunu da .. dusunun , dusunun tabii :)) cagla da sen de sefa da .. boylelikle siz de o curcunanin icine girin ki biz de sizler icin uzulup durmayalim, "yazik bizim cocuklar yuzunden hicbisi anlamadilar" felan diye :P :P

Tatli Hatiralar said...

nalancim , tilsim sende seker, benlik bisi diil ;) taniyorum ben kendimi zira ;)

biz de seni kocaman kocaman operiz ;))

Tatli Hatiralar said...

korkutalim sumeyracim korkutalim :)) yani bunu da yapamayacaksak ne tadi kaldi ki onlardan once dogurmanin :P di mi ama :P :)))

cok zor bu isler kizlar cok zor!! oohoooooo .. hem de oyle zor ki :P

Cagla said...

Ben o cocuklari operim, hem de once kucaklarim sonra bir daha operim...

Tatli Hatiralar said...

biz de seni kocaman opuyoruz Cagla ablacik :)) cok ozledik seni cok :))

PS: gecen gun bi make princess oyunu var , onu oynuyoduk cocuklarla bilgisayarda. yaptigimiz prensesin kocaman mavi gozleri vardi , rana da ismini cagla koydu prensesin :))