Sunday, April 22, 2007

desertwindciimin sobesi :)))

desertwind yeni bi oyun bulmustu gecen hafta .. isteyen 5 anisini yazacakti .. benim blogun ismi tatli hatiralar . kesinlikle katilmam lazim benim bu olaya dedim ..

dedim ama ..

evin yolunu bulamiyoruz ki bu aralar yine .. elekcilere donduk, habire geziyoruz .. bi ara eve ugruyoruz, 15 dakka yemek ve ihtiyac molasi, sonra yine yallah disari . havalar guzel ya , sonuna kadar degerlendiricez diye , dun gece artik ayaklarimi nereye koyacagimi sasirdim yorgunluktan :P bu kadar da program olmaz ki kardesim !

neyse baya bi malzeme birikti elimde boylece , o acidan memnunum yani . bi basliycam yazmaya , yaz yaz bitmeyecek . ama siz okur musunuz bilmem ;)

ve fekat bu postumu sevgili Desertwind'imin sobesine ayiracagimi daha once planlamis oldugumdan mutevellit, 5 adet guzide animi yazacagim. planli bi insanim ben . kac gundur habire bunu dusunuyorum, ama bilgisayara vakit ayiramiyorum ki bi oturup da yazayim sunlari ..

neyse ..

az evvel iki adet toza topraga bulanmis minik canavari yikayip pijamalarini giydirip yataga yatirdim, sutlerini icti ve uyudular .. ben de serbestim artik :)

ohh yaa ... ne saadet :)

bizim sulalemiz biraz erkek agirlikli bi sulaledir. kiz populasyonu cok azdir . cocukken dayimlara ne zaman gitsek bi dolu erkek kuzenin arasinda kendimi "venuslu" gibi hissederdim . bi bayramdi, yine onlardaydik, adet oldugu uzere "kapi kapi gezip el opmesi, para toplamasi" icin hazirlandilar. ben de cok heveslendim, guc bela izin aldim annemden . "eh iyi madem" oldu . dustum peslerine . en buyugumuz 12 - 13 yasinda belki , ben o zamanlar 6 - 7 yaslarindaydim herhalde . tek tek kapilar caliniyor, el opuluyor itinayla, onlarin yana taranmis joleli saclari oksaniyor, "berhudar ol evladim, el openlerin cok olsun" sonra seker, cukulata, illa biraz para , benim yanagim minciklaniyor , sonra seker cukulata, ve "mendil" .
kac kapi gezdiysek ayni ! onlara para, bana mendil !! eve donduk , cok keyfim kacmisti, onlar hasilatlarini sayarken , ben renkli renkli mendillere bakakalmistim gozlerim dolu dolu :{{ hala daha da anlayamam , niye kizlara mendil veriyorlardi acaba :P yani niye para diil ?? niye ? niye ???

bi bayram da kafasi atmis bi koyun (ya da koc) kovalamisti beni :{{ cok aci bi hatiramdir :{ belki de o beni kovalamamisti, ben onun beni kovaladigini sanip, aslinda can havliyle kacan hayvanceyizin onunde dilim disarda kalbim gup gup kosmus da olabilirim .. kucuktum, cok hatirlamiyorum.

bi seferinde de o zamanlar bi hayli tenhalik olan antalya konyaalti plajinda denize saftirik gibi sirtimi vermis mutlu mutlu kiyida kumdan kaleler bisiler yapiyordum ... yas yine 6-7 bilemedin 8 yas civari saniyorum.. sonraciima bi dalga gelip ustumden asip beni ve kaleciklerimi de toparlayarak tekrar denize geri donmustu . ne oldugumu anlayamadan kendimi denizde bulan ben bi hayli tuzlu su yutmus , sonraki yillarda cografya kitaplarinda "akdenizin suyu cok tuzludur" u her okudukca bu tuzlu animi hatirlamistim ..

cocukluk yillarimdan cikayim biraz..

yakinlara geleyim ..

kayseri'deyiz, antalya'ya gecicez .. o zaman evli degilim henuz . gezmeye pek bi merakli ailem ve ben yollardayiz yine . kestirme bi yol oldugunu harita uzerinden tespit ettigimiz yolun aslinda madenciler icin acilmis , daglarin tepelerin uzerinden asan ve hic de kestirme olmayan bi yol oldugunu aciyla musahede etmis, ve fekat bi kere yola cikmis oldugumuzdan mutevellit geri de donememis , tingir mingir saatte 30 km hizla yol alirken , biz arkada, hayret bi sekilde (asla uyumayan annem de) onde uyuyakalinca, sessiz kalan arabanin icinde cani sikilan babam da naapsin yari uyuklaya yari uyanik giderken , bi yerde siddetli bi sarsintiyla uyandik hepimiz (babam dahil) .. dehsetle farkettik ki yoldan cikmis, hafif rampadan bi tarlaya dusmustuk ama Allah'tan araba ters mers donmemisti . kollarimizi bacaklarimiz saydik, cok sukur herseyimiz tamdi . babam " yaa uykumuz gelmis, bisiler yiyelim de acilalim bare" diyerek gayet cool bi sekilde toparlanip tekrar yola koyuldu . in cin top oynar bi yer, daglarin basi , nerde ne bulcaz da yiycez derken , 200 metre gitmeden bi kamyoncu lokantasina denk gelmedik mi ? girdik , sadece acik havada 2 masasi olan bi yer .. gerci bizden baska da kimse yoktu, o yuzden nereye oturcaz derdimiz olmadi , yerlestik bi masaya . yerin sahibi geldi
" abi ne yersiniz"
"neyiniz var"
"kuyu tandir var abi "
"iyi o zaman 5 porsiyon kuyu tandir"
"biz kilo usulu calisiyoz abi"
"hadi ya .. iyi madem .. 1 kilo getir bakalim"
"2 kilo yersiniz abi siz, ben 2 kilo yapayim" dedi ve gitti adam .
babam , biz bakakaldik birbirimize ..

masalarin hemen otesinde de iki tane izbandut gibi coban kopekleri yatiyor, boyunlarina kurt kapmasina karsi civili tasma gecirilmis .
"anne" dedim " bizim etleri adam kokuta kokuta getirince bu kopekler ya yapisirlarsa bize, yaa cok iriler yani"
cunku izmir'de vardir otlakci kediler, bi kumru bi doner siparis etmeyegor , gelip yapisirlar ayaklarina surtune surtune , haracini almadan gitmezler .
"bilmiyorum ki " dedi .
sonra etlerimiz geldi . korktugumuzun aksine , nasil iyi beslemislerse o kopekleri, uyuduklari yerden bi kaslarini dahi olsun tenezzul edip de kaldirip bakmadilar bize. uyumaya devam ettiler. biz de o 2 kilo , kemiklerinden dokulene kadar yumusacik pismis sahane eti yaninda ayran esliginde 15 dakkada sildik supurduk . 4 kilo olsa onu da yedik herhalde . cok superdi . o gun bugundur, kamyoncu lokantalarina laf ettirmem , babalar gibi de yemek yapiyorlar yani :)

kopek demisken ..

9/11'in hemen arkasi.. ABD'de heryerde bilhassa havalimlanlarinda guvenlik onlemleri bi hayli artirilmis, handiyse kus ucurtmuyorlar. turkiye'ye gitmisiz o yaz, geri donuyoruz, Chicago havalimaninda ilk kez o zaman gordum, kopekli devriyeler geziyor . hayvanlar bomba konusunda egitimlilermis .. omer'le rana o zaman daha yeni 6 aylik felanlar , her turkiye donusu oldugu gibi zaten keyfimiz kacik moral sifir, ayriciyetten nerdeyse bir tam gune yaklasan yolculugumuz yuzunden tipimiz kaymis halde.. kopegin biri gelip yanimizda zink diye durmasin mi ! Allah Allah !! ne var simdi , niye durdu bu hayvan gozunu de dikti bize bakiyo .. sonra gorevli memur bayan geldi , bize bakti, cocuklara, sonra benim unuttugum, "bi ara bi WC bulunca atarim" diye posetleyip cartin uzerine koydugum bebek bezini gordu " baby diaper, wrong alarm" dedi, gulumseyerek ozur diledi ve kopegini cekistirerek gitti :)) ehi :) epey bi gulmustuk arkasindan :))
efem gece gec oldu , ben yatiim artik . bugun de ustunuze afiyet baya gezdik . yarin da sabahtan baslayan yogun bi program beni bekliyor :) hepinize (bu yaziyi pazartesi okuyan arkadaslara) iyi bir hafta hayirli mesailer dilerim . gece gece yolunu sasirmis da okuyan arkadaslara da " yatin uyuyun guselim , isiniz mi yok, yarin okursunuz !" :))
sevgilerimle :)

17 comments:

Anonymous said...

Şehir nedir? Köy nedir?
Şehir kalabalıktır, gürültüdür. Strestir. Taze ekmek ve günlük gazetedir. Ömrünün çoğu kentlerde geçmiş bir köylü olarak, gazete geldi mi diye kapıya ikide bir çıkıp bakanlar gibi ben de günde iki üç kez bloga bakar oldum. Kimbilir belki de başka bir nedeni vardır. Çok şükür bu defasında buldum ve süratle birbirinden güzel anıları okuyuverdim. İyi de oldu. Sabah sabah uyusam mı, uyansam mı ikilemi arasında gezinirken uyanmanın en iyi yolunu bulmuştum. Sabahın ikinci ziyaretini de bu sayede başarmış oldum. "Bu gün 23 Nisan, sevinç doluyor insan". Blog sakini olarak acı ve tatlı hatıralarin içinde biraz da biz varız ne de olsa. Herkese selam.

Nalan said...

Ellerine saglik cok guzel olmus...Valla herkese ayni seyi yaziyorum ama bu yaziyi yazmanin yanisira okumasi da cok keyifli oluyor...ne guzel anilar bunlar boyle:)
Bu arada su gozleme olayini deneyeyim dedigin gibi...heheh yerkenki halimi dusundum de:))

Nalan said...

Bu arada su gezip gordugun yerleri de acilen anlatmani bekliyorum:)

Anonymous said...

bes hatira yetmez bes daha isteriz:))
bir solukta okudum valla bir okadar daha yazsaydin hic bikmadan onlarida ayni hizda ve heyecenda okurdum heralde
hatta okurken sanki karsimda seni dinliyomus gibi hissediyorum
konusmanla yazma dilin arasinda dirhem fark yok
umarim bu blog yillarca devam eder bir gun o hatiralarin icinde bizde kendimizden bir parca buluruz.
hani fazla geciktirmedende yazsan yine okuruz yaslanincada okuruz:))))
tum kalbimle sevgilerrrr
sumeyra

Columbus Zehra said...

Son yazdigin Rana & Omer hatirasi hosmus:) Iyi mas korkmamissin ben olsam cocuklari filan korkudan atar, kacardim sanirim:)
Ayriyetten bu blog alemi de amma ilgincmis yaw. Millet mas degisik degisik oyunlar buluyor bize de okumasi kaliyor:)
PS: Bu aksam seni aradim Sumeyra abla, mustafayla abiyle konustuk yokmussun sekerim, bana bi alo der misin evin yolunu buldugun musait bi zamanda :)
ii geceler
Operim

hulyalar said...

hay alah;
lamadan gectim buraya,pek bir guldum anilarini okurken,
ne guzel..
sevgiler

Tatli Hatiralar said...

Canim anonymouscum, sizin de gecmis 23 nisaniniz kutlu olsun :))
hatiralarimda elbetteki siz varsiniz , siz zati demirbassiniz , olmadiginiz hatiram yokki ... cismen beraber olmadagimiz zamanlarda da hep kalbimdeydiniz, kocaman opuyorum sizi :))

Tatli Hatiralar said...

Nalancim benim de cok hosuma gitti bbu soben :) gecenlerde sunu farkettim ki her nekadar gencim dinamikim felan desem de ilk cocukluguma dair anilar yavas yavas bellegimden gitmeye baslamis.. o yuzden onlari hatirlamaya calistim daha cok . bu konuya yogunlassam iyi olacak cunkui benim cocuklugum cok ama cok keyifli gecmisti :) kaybolup havaya gitmesin canim anilarim :)

operim :)

Tatli Hatiralar said...

Canim SUmeyracim sagolasin canim :)) super gaz verdin :)) diger anilarimi hemen yazmaya baslayayim bare :P :))) ya da sana mektupla yazayim dermisiiim :)) kocaman opermisiiim :)) cok sagol guzellik :)

Tatli Hatiralar said...

Zehracim mesacin bana iletilmedi, aksama bi hesabini soriim bakiim .. bilsem arardim inanki simdi senin msci gorunce ogrendim . birazdan evden cikacagim icin hemen arayamam da aksama ararim seni artikin ;) kocaman operim ;))

Tatli Hatiralar said...

Tesekkur ederim Hulyacim :)ziyaretin icin de yorumun icin de :) her zaman beklerim :)

LaMa said...

Dun okumaya basladim bugun bitirdim, gorevimi yerine getirmenin verdigi huzur ve sevinc icerisinde yorumu yaziyorum Sumeyracigim :)
bir ara cocukluktan baska ani yok mu acaba diye sordum kendime ki Allah'tan buyudun serpildin de anilarini okuduk :)
Opuldunuz hanimefendi...

laleninbahcesi said...

Acaba dedim benim hatıralarımmı.Bir kamyoncu lokantasında yediğimiz çoban kavurmanın tadı hala damağımda.Üstelik , babamın kullandığı arabayla giderken , hepimizin dalıp yoldan aşağı dört tekerlek üstüne düşmemiz var ki.Ben dört aylık hamileydim.Ve deniz kıyısında dalgaların yuttuğu kumdan kaleler.Hepsi çok güzeldi.Sizle birlikta kendi hatıralarımı da yaşadım.Sevgiler size

Tatli Hatiralar said...

lamacim gorev diye dusunme guzelim :) sevgiyle gir oku :P ;)

Tatli Hatiralar said...

Lale hanim , kumdan kalelerini denizin yutmadigi bir cocukluk var midir bu 3 tarafi denizlerle cevrili guzel ulkede acep ? size de kocaman sevgiler :)

Tuba said...

Senin bahsettigin o kopekleri biz de gorduk. 18 Eylul'de sikago uzerinden donus yaptigim icin. Neyseki benim kizim o zaman 7 yasindaydi:)) Demek benim basima da benzer bir olay gelebilirdi:)) He heee bayildim valla yazilarina.

Tatli Hatiralar said...

saolasin Tubacim :) cok naziksin :)) kusura bakma gec cevap yaziyorum, anca farkettim mesacini :))