Tuesday, May 6, 2008

bugun ruhunuzu dinlendiricem azicik :)


gecen haftanin basi felandi sanirim ...

koyu renkli kalin kalin kisliklardan kurtulup civil civil yazliklarimiza kavusma ask, sevk ve heyecani ile bi onceki gun basladigim "get rid of winter" operasyonunu sabirla ve inatla (yer yer surune surune) surdurdugum bir gunun saat 3'unde artik benim tatli bidiklarimi okuldan almam gerektigi icin evden disari ciktim . kolay is degil ... aslinda bu nev buyuk operasyonlar, manti gibi bence imece usulu yapilmasi gereken bisi, cunku kolay olmadigi gibi tek basina yapilince bi o kadar da sıkıcı ve bayici oluyor .. yunluleri pamuklulari ayir .. yika .. kaldirabildiklerini kaldir .. kaldiramadiklarin icin not ilistir .. "aksam eve gelen es tarafindan kaldirilacak" diye ... kuru temizleme icab edenleri de ayir .. onlari giristeki dolaba diz .. uzerine not ilistir .. "dry cleaning" diye .. yazliklari cikar ... yika .. yika ... yika .. utule .. kismina gelince bak gozlerim doldu .. hic sevmem utuyu :( insanin omrunu yiyor ..

velhasili yorgundum ... cok coooook yorulmustum .. bi de ustune ustluk moralim bozuktu cunku bitirememistim, 3. gune de sarkmisti olay :P arabaya bindim ... yola ciktim .. Lost Nation'dan saga dondum, uc bes saniye kadar sonraydi , daha fazla degil ...

mutad oldugu uzere gozlerim gokyuzunu yoklamis gayri ihtiyari ..

hic bahsetmis miydim, cok severim gokyuzunu ben :)))

ilk ne zaman basladi bu gokyuzu seyretme olayim, hatirlayamiyorum ..

bana 3 - 4 yil oncesi gibi geliyor ... o donem hayatim simdikinden de yogun bi trafikte akiyordu .. sosyal ve aktif bi insan olan ben , bunlarin yanisira hayir diyememe gibi bi ozure de sahip olunca, ister istemez her tur program ve aktivitenin icinde buluyordum kendimi , sonraciima bi kosusturmadir gidiyordu tabii ... bi zaman sonra ruhum kacis yollari aramaya basladi zannimca dinlenebilmek icin ...

cunku sunu ogrenmis bulunmaktayim ki , insan neyle mesgul olursa olsun, ne yaparsa yapsin, gunun icinde muhakkak bi muddet vakti "kendi"sine de ayirmasi gerekiyor . "kendi"ne vakit ayiramiyorsa, "kendi"si bi bi vakit sonra artik ona kizmaya basliyor, ve "kendi" "kendi"sini yipratiyor ;)

ruh yoruluyor ... beyin yoruluyor ... kalpte carpinti , gozlerde donuk bakislar .. "o ani yasayim bitsin , eve gidince hemen gitcem ayaklarimi uzatcam, kitap okuycam" diye ic dunyanda text mesajlari geciyor ... ama o anlar bitmiyor , o kitap okunmuyor , o ayaklar uzatilmiyor bi kanepede ooooooh soyle gamsiz gamsiz ... ibadet gibi , yoga gibi , meditasyon gibi bi ic dunyana inip, bi kendi kendinle kalip , bi ic arinma , self cleaning olayina girmen de sart ... yoksa hayat hizli hizli akiyor, ve sen kendi hayatinin seni idare edip parmaginda oynattigi bi piyona donusuyorsun, ve aci tarafi bunun farkina bile varmiyorsun.

iste boyle bi donemde basladi sanırım bulutlara ve gokyuzune olan ilgim ...

yahutta izmirden ilk koptugum yilda da olabilir .. cunku sadece izmiri degil onun o masmavi denizini de cok severim , bu yuzden kendi halinde bir anakara sehri olan columbus'ta bi muddet zorlandim aslinda .. denizden uzak, mavinin terapisine hasret ben, bi gun bi baktim ki basimi kaldirdigimda nereye gidersem gideyim (deniz gibi ) bi gun ayrilmak zorunda olmayacagim buyuuuuuuk mavi bi gokyuzu bana bakip duruyor ... ustelik bazen oyle muhtesem oyle insanin ruhunu costuran bir guzellikte oluyor ki, o sanati oraya naksedeni kalkip ayakta alkislayasin geliyor " yaaaa bu nasil bir guzelliktir yaaaa" diyerek :) ustelik gokyuzundeki sanat gun be gun degil an be an bile degisiyor, Sanatcinin fircasi surekli mavi tual uzerinde, beyaz bulutlarla oynayip duruyor :)) sıkılmıyorsun da yani, hep ayni hep ayni gokyuzu degil ;)

suna bakin mesela ... hic ilk resimdeki gokyuzuyle ayni mi :)



ama ...

o gun gordugum gokyuzu, ki bunca kelami sirf onu anlatmak icin etmistim , yani su ana kadar okuduklariniz hep o muhtesem sanattan size bahsetmek icin basladigim bir yazinin girizgahiydi :

o gunku gokyuzu bir baskaydi ..

hatta bambaskaydi ...

bunca yillik "gokyuzu inceleyicisi"yim :P hic boylesine rastlamamistim daha once ...

gozlerim buyudu, kalbim, yeni bir bocek turu bulmus bilimadami heyecaniyla carpmaya basladi , yola degil surekli gokyuzune bakar oldum, yuzumde pembe kocaman bi siritisla :)))

sonra haftasonundaki 23 nisan programi icin cantama koydugum ama orda ne hikmettirse aklima gelip de cikarip iki karecik olsun resim cekmedigim fotograf makinam hatirima geldi . arabayi ani bir kararla saga kirip, itfaiye binasinin onune parkettim, sonraciima bi dunya fotograf cektim, cektim, cektim ... fotografcilik yetenegim malum, guzel cekemem felan neme lazim , en guzellerini sonra ben secerim diye ...

iste .. bu asagida goreceginiz resimlerdeki gokyuzu o gokyuzudur ... asli gibi degildir, 2 boyutlu resim hic o ani 3 boyutlu yasamak gibi degil, ama elimden gelen de anca budur .. yine de sizlerle paylasabilmek istedim ...

basligi "gokyuzu UFO' larla doluydu" diye sansasyonal bi sekilde atmak da vardi :P malum sansasyonel bi cagda yasiyoruz :P

ama ne dedim ... ruh sansasyon degil , huzur istiyor aslinda ...

o yuzden bugun bi guzellik yapicam :)

ruhunuzu dinlendiricem azicik ;))






9 comments:

Desertwind said...

Ay ne guzel bir yazi olmus bu boyle...icim eve gitmiste bizimkilerle bir cay icmis gibi oldu:)

Burada , hava hep guzel ve gunesli ama neden bilmiyorum burada mavi gokyuzu yok ve bulutlarda yok ama olsun gunes bana goz kirpiyor ya o da yeter:)

Yazlik -kislik olayindan ne yalan soyleyim hic hoslanmam.Ilk yanliz yasamaya basladigimda , annemin gelip bu isi yapacagini sanmistim:)Ve her sene ayni seromoniyi yapmak cok aci gelmisti Istanbul'da.Cok sukur buraya tasininca hep tek mevsim:)sadece Turkiye'ye Fas'a , Guney Afrikaya giderken , kisliklari cikariyordum ki , onda da mizirdaniyorum hala!

Bir gun buradan tasinirsam en uzulebilecegim sey , 4 mevsim yaz olmasi:)

Opuyom kocaman!

nino said...

ahh bu muzik bitirdi beni ozledimmmmmmmm istanbuluuuuuuuu :)
canim bu yorumlarin basindaki gardagami diye biri var see please here demis ya tiklayinca virus giriyo bilgisayara o yorumu sil istersen sevgiler opt

Cagla said...

self cleaning diyince aklima ilk gelen benim yeni self clean yapabilen firinim oldu :P Uykusuzluk insani bu hale sokuyor iste :P

Cocuklari cok optum, buyumusler de okullu olmuslar...Darisi basimiza...

NESRIN said...

Bu bulutlar ufo gibi duruyo bacim ya.Rabbimin sanati iste degil mi?

laleninbahcesi.blogspot.com said...

bulutlara takılıp uçmak istedim valla. Ben de açık havada gözümü gökyüzünden alamam. Bulutlara anlam yüklerim, hep bir şeylere benzetirim. Bazen kendime mesaj bile çıkarırım. Bu yazı tam benlik olmuş yani.
sevgilerle ve hep tatlıhatıralarla

Anonymous said...

Hi there! I just want to offеr you a huge thumbs
up for your gгeat info yοu have got here on
this post. I'll be returning to your website for more soon.

My web blog: short term loans

seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi

seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinaları
döner ocağı
remta çay kazanı
Endüstriyel
sanayi tipi
çay otomatı
remtamutfak.net
Döner ocağı
çay kazanları
sanayi tipi
sanayi tipi
döküm ızgara
mutfak
full film izle
full film izle
cerciko.com

seolara said...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com - Çay Kazanı - Çay Makinaları - Semaver - Tasarruflu Çay Makinesi - Döner Makinası - Tost Makinesi - Fritöz - ızgara - meyve suyu soğutucusu - portakal sıkma makinesi - Sıcak Çikolata Makinesi - Waffle Makinesi - Portakal Sıkacağı - Çorba Kazanı - Kahve Makinesi - Su - Süt Otomatı - Sosis Makinesi - Krep Makinası