Thursday, December 6, 2007

bugun icimde nedensiz bir mutluluk vardi ...

(bu cumle aynen Nalan'dan apartilmistir, bkz : http://www.nalangoksu.blogspot.com/ 1 aralik 07 cumartesi tarihli sirin yazisi )

demincek onu okuyordum, ve farkettim :

hakketten ..

benim de icimde bugun nedensiz bir mutluluk vardi ..

ustelik sabah sabah cocuklarla highwayde bir kaza atlattigim halde :}

onumdeki arac buyuk bir sarsintiyla yoldan cikti ve savrula savrula yolun solundaki guvenlik seridine gecti .. Gozlerim buyumus halde ona bakarken bu savrulmanin sebebini farkettim, yolun ortasinda oylece yatan bir kamyon tekeri , ve maaleasef ayni tekerinin uzerinden ben de 70 mil (saatte 120 kmye yakin bir hiz oluyor) suratle gecip sol on tekerimin yerle yeksan olmasina sebep oldum. en sol seritteydik, ani bir refleksle direksiyonu saga da kirdim, ama yine de mani olamadim .

araba ciddi sarsildi, sagimdan vizir vizir akan arabalarin arasina nasil dalip nasil en sag seride gecip nasil guvenlik seridine arabayi cektigimi hatirlamiyorum .
donup baktim, hepimiz saglamdik cok sukur, hatta ne oldugunu bile anlayamamistik. once Yasemin'i aradim, cocuklari gelip almasi ve okula goturmesi icin . sonra esimi aradim, durumu anlattim. hemen gelecegini soyledi . simdi kimi arasam diye dusunuyordum ki (ayiptir soylemesi bu ilk kazam da, polisi mi 911 i mi neyi aramak gerekir bilmiyordum, insaallah da son olur) aramam gereken ekip beni buldu ;)

911 ekibinin gelmesi cocuklar icin super aksiyon oldu, iri yari transformer seklindeki polise ben olayi anlatmaya calisiyorum , arkada uc adet hayran (biri Yaseminin yakisiklisi Fehmi) agizlarinin suyunu akitarak polisin silahlarina uniformasina felan bakiyorlar .. bir de imza rica edecektik neredeyse, " ne kahramansiniz boyle polis bey, u're our hero" felan diyerekten :P arkasindan Yasemin gelince cok uzulduler, "yaaaaaaaa amaaaaaaaa yaaaaaaa" diye tingirdiyorlardi onun arabasina gecerken, onun yerine polis goturuverseydi okula, gunumuz taclanacakti handiyse .

sonra esim geldi, nobeti o devraldi, ben esimin arabasiyla eve dondum, epeyce beklemis yazik ama sonra AAA gelmis, arabayi cekmisler, esim arayarak durumu bildirdi, araba akslarimin saglam oldugunu ve tum hasarimin bir tekerlekten ibaret oldugunu ogrendigimde cok sevindim tabii, verilmis sadakamiz varmis . Bu beni baska sadakalar vermek noktasinda bir hayli istahlandirdi ne yalan soyliim .. Bu soguk karli kaygan gunlerde ve yollarda, bilhassa uzak mesafelere giderken muhtac birilerini sevindirelim, bu ama bir homeless'e sicak bir yemek olur, ama Afrika'daki aclar icin bir banka hesabina para yatirmak olur, ama yalniz yasayan yasli komsunun kapisini calip bir iki kelam etmek olur, hepsi de sadakadir nihayetinde, gonul almaktir, eminim ki pek cok kazayi belayi da savacaktir .
hayat suprizlerle dolu .. hepsi tatli olmayabiliyor bu suprizlerin, bliyorsunuz :)

iste boyle :)

sonraciima cok sarsildim tabii , sarsilmadim degil, bilhassa sabah ayazini yiyen zayif bunyem sarsildi :P normalde kendimi kendinden motorlu sandigim icin ince kisliklari tercih eden ben, boyle ani durumlarda ne cok aciz kalacagimi aynel yakin musahede ettim. hayir neticede sicak evden cikip sicak arabaya binip sicak baska bi binaya gidiyorsun, arada iki dakka "disarda kaldim ve aaa hic usumedim, usumuyorum ben yaa ' felan diye gezinmenin ne alemi var ortalikta di mi .. tabii bir musibet bin nasihattan evladir, demek ki ben kendinden motorlu filan diilmisim, herkes gibi usuyen siradan bir ölümlüymüsüm. silkindim ve kendime geldim, ve kendimi arabada kalin bisiler ,giymesem bile en azindan bulundurmak noktasinda ikna ettim . yoksa cleveland ayazi feci carpiyor insani !!! iki saat dislerim tikirdadi yasemin'in evinde .. yasemin'de ne ariyodun diye sorarsiniz simdi, soyliim, hani kazadan sonra cok sarsildim ya, evin anahtarlarini kendi arabamda unutmusum, eve geldim ve kapida kaldim, sonraciima canim arkadasim da beni kahvaltiya davet etti, e ben de kabul ettim haliynen .. kisa gunu kari :)

sonraciima eve gelince annecigimle babacigimla konustum, iyilerdi,keyiflilerdi . biz de iyiydik, insaallah iyi oluruz hep boyle, Allah esirgesin hepimizi, hepinizi , kazadan beladan musibetten .. amin :)

ogleden sonra cocuklari almaya giderken hava gunesliydi, gokyuzu piril pirildi . hava da ilik olunca sabaha gore , eve gelince izin verdim, cocuklar karda oynadilar doya doya, burunlari kizarinca iceri aldim, sicak corba ictik hep beraber :) mutad oldugu uzere odevleri yapmaya gecmistik ki hic beklemedigim bir sey oldu : ilk defa bir kitabi okudular , 3 kelimelik cumlelerden olusan 7 sayfalik bir kitapti , ikisi de okuyunca sasirip kaldim, cok duygulandim :) muthis gururlandim :)


aksam da bahceme tam 7 tane geyik geldi. cok guzellerdi :) Omer bey " bunlar geyik diil, boynuzlari yok baksana" dedi, sanki boynuz geyik olmanin bir sartiymis olmazsa olmaziymis gibi :) simit attik aclardir diye, kokladilar, ama yemediler .. karsilikli bakistik biraz , bizden korkmadilar , insanin icine isleyen cok guzel gozleri vardi :)


(foto tamamen sahsim tarafindan cekilmistir. kotu kalite olusu bundandir. cunku, evet, maalesef ben hala berbat fotograf cekmekteyim :P ayriciyetten resimde sadece 3 geyik gorunuyor, cunku digerleri poz vermeye yanasmadiklari gibi bi de habire dolanip durdular, ben de hepsini bi resme sigdiramadim maalesef. zati elim de titremis cekerken, resim bi hayli bulanik .. idare edersiniz artikin :})

gece yatmadan once elma portakal yedik, omer sallanan alt disi kirilmasin diye yandan yandan isirmaya calisiyordu, ona bakip gulustuk :)

hmmm .. dusundum de ... kazaya ragmen nedensiz bir mutluluk vardi uzerimde demistim ya ...mutluluklarimin bi kismi nedensiz degilmis herhalde :)

oyle degil mi :)

14 comments:

Zehra'CA said...

Aaa Sumeyra abla donmussun hemde ikinci post olmus ben hala gelicen diye bekliyordum. Once gecmis olsun aman ins bir daha boyle tatsiz olay yasamazsiniz.
Sonracigimaa ohh ne guzel evine yerlesmissin, cocuklarda mutlu mesut okula gider olmus anladigim, ee tabi seninde keyfin haliyle gelmis aman nazar degmesin. Benimde kac gundur aklimdasin, senin oynak CD leri buldugumdan beri arabada kulaklarini cinlatiyorum, ise giderken muzigi sonuna kadar acip Columbus gunlerini yadediyorum..
En kisa zamanda sesini duymak uzere malum alisveris sezonu aciliyor, East-West coast durum degerlendirmesi yapmak gerek degil mi:)))
Cok opuyorum

lale said...

bir arada olmak bile mutluluk nedeni bence. Dün bende ço keyifli hissettim kndimi. Hep anlamsız anlamsız sırıttım. Kızımla başbaşa bir gün geçirdik. Ondan dı belki de.
İstanbulda sadaka vermek o kadar zorlaştı ki. Kim ihtiyaç sahibi, kim sahtekar birbirine karıştı. Artık , kadın erkek çocuk. Eline bir paket mendil alan. Akşama kadar yemek yemedim diye yolunuzu kesiyor. Dün belki 10 kez karşılaştım.Hepsine vermek zaten imkansız.
Çok geçmiş olsun da diyorum ayrıca. Geyikler süper. Oralara taşınmak geldi içimden. Sevgilewr bıraktım size

Desertwind said...

Ben geldiiim:)Gecmis olsun canim, saka maka buyuk kaza atlatmissin ve iyi sakin kalmissin.Benim en buyuk korkum hiz yaparken durmam gerekecek bir seyin olmasidir,durmaz ki oyle zip diye...

Cocuklara buyuk macera olmus ama yine de buyuk gecmis olsun.

Ama guzel bir kahvaltiyi haketmissin , cok guzel olmustur.

Yani simdi senin bahcene geyik mi geliyor, ben evime kedi girdi diye samata yapiyorum , megerse bahcesine geyik giran arkadasim varmista haberim yokmus:)

Bir sey soyleyim mi, o geyikler simiti neden yemediler biliyor musun, simit demli cay ya da ayran olmadan cekilmez ki:))

Minik kuzulari tebrik ediyorum, artik okuyabiliyorlar ha, vay canina:)

Tatli Hatiralar said...

Waay Zehracim epeydir ilk mesaci senden goremiyordum :) hey gidi hey , eski gunler geldi hatirima :) evet evet bu durum degerlendirmesi olayina bi girmek lazim :) ve fekat benim burnumun dibinde Gabriels gibi anli sanli bi magaza dururken, ki daha gecenlerde siyah deri bir Guess cantayi $ 20 'a almisken bilmiyorum ki bu fiyatlarla rekabet edebilir misin ? ;) Chinese laundry ayakkabimin fiyatini hic soylemiyorum bile , dudak ucuklatici yani :))) ehehehe alisveris tam gaz devam, keyifler gicir :))) kocaman operim guzellik :)

Tatli Hatiralar said...

Sevgili Lale hanim, demek ki o gun yeryuzune biraz mutluluk tozu sepelenmis, hepimiz nasibimizi almisiz :) iki gun sonra ise o tozdan sepelenmedigi icin olsa gerek ben tum gun herkese surat yapip oturdum, hem kendiminkini hem onlarin gununu cehenneme cevirdim, bu konuda da ayri bi yetenegim yani :{{ buyrun gelin cok seviniriz,yolunuz amerikanin bu soguk kuzey bolgelerine duserse .. sadece geyiklerimizi degil, rakun , kokarca ve kazlarimizi da gosteririz :) h atta benim arkamdaki ormanda vahsi kuslar da var, atmaca, dogan sahin, pek taniyamiyorum ama etcil kuslar cok belli yani :) cayim da guzeldir beklerim :)) sevgilerimle :)

Tatli Hatiralar said...

nalancim guzelim benim hic oyle bi korkum yoktu ama maalesef simdi nurtopu gibi bi tane oldu :P artik habire gozum taaa uzaklari tariyor otobanda, bi tekerlek mekerlek gorur muyum diye.. psikolocimi salladi resmen :(

evet cidden yaa hic simit caysiz ya da ayransiz olur mu ? ama ne biliim ben hani bunlar amerikan geyigi ne anliycak caydan maydan diyerekten oyle yallah ettiydim simitleri patiodan disari :P neyse artik rakunlar otlanmistir muhtemelen , onlar hic es gecmezler, cok kalender hayvanlar olduklari icin :))

benim eve de bi kere komsunun tombul (fil) kedisi irmisti, oglusumun yataginin altina yuvalanmisti bi de yuzsuzce, iki saat cikarmak mumkun olmadi , en sonunda maintenance ekibini cagirmistik, onlar gelip almislardi .. bi ara ciddi tirsmistim hic cikmayacak evden herhalde diye, pek memnundu yuvarlanip tuy dokuyordu mutlu mutlu ...

kocaman opuyorum seni :)

zerrin - misss said...

Çoook çok geçmiş olsun canım benim ...

Hep içinde sebepsiz mutluluklar olsun, hep gül emi :)

Öpüyorum sımmsıkı kucaklıyorum
sevgiler.

www.misssgibi.com

zeya said...

geçmiş olsun !!

yazının en çok çocukların kardan sonr akırmızı burunlarla sıcak çorba içtikleri kısmını sevdim :):) hatta masanın çevresinde hayal ettim sizi :):)

Sevgileeer

Cagla said...

Amanin cok gecmis olsun...Kazayi sorunsuz atlatmissiniz cok sukur. Allah bir daha yasatmasin.

Geyikleri anlatinca aklima geldi...Buralarda geyik yok, su siralar "coot" dedigimiz su tavugu/yaban ordegi cinsi hayvanlar dolaniyor. Bugun bizim bahcede 26 tane saydim, misal... Arada ordekler oluyor yesil baslilarindan... Onlar da hava guzelken geliyor, kapaliyken gelmiyor. Bir de yan komsularin vahsi(?) ev kedisi var. O ayri bir post konusu olur. Baska sefere anlatirim.

Cocuklar, bilhassa Rana, okula alisti anladigim kadariyla. Okumayi da becermisler, kocaman olmuslar...Masaallah.

Tatli Hatiralar said...

saolasin zerrincim :) sen de hep sevgiyle kal, internet aleminin simsicak akdenizlisi :))

Tatli Hatiralar said...

Sana da kocaman opucuklerimizi gonderiyoruz Zeyacim :) Dogumgunun tekrar kutlu olsun :)

Tatli Hatiralar said...

Caglacim, yaw biz seni cok ozledik inanir misin ! nezman gelcen buralara? cocuklar gerekli gereksiz getirdigin cukulari ve aburcuburlari ozlediler, ben seninle geceyarilarina kadar film seyretmeyi geyiklemeyi .. yahu evimizin kizcagizini verdik californialara, bi turlu goremez olduk :( gel garik !! opuyoz kocaman kocaman seni !!

bahar said...

sumeyracim ya gecmis olsun insanin bir anda basina ne gelcegi hic belli olmuyor, gercekten verilmis sadakaniz varmis. ben de gecende gozum yanimdaki tabaga dalinca farketmeden ucuruma yonelmismiyim tek seritli yolda....arkada cocugum var...birden sola kirdim bir baktim karsimda bir araba varmis, adamcagiz korkudan oldu, birden tekrar saga krinca araba epey sallanaraktan yola girdi sonunda, bir anlik Rabbimiz hepimizi korusun insallah...

Tatli Hatiralar said...

Gelmis gecmis olsun Baharcim .. senin de verilmis sadakan varmis guzelim, ucurum olayi daha bi tirsitici :{